دسته بندی کتاب ها

بیوگرافی اروین دیوید یالوم

بیوگرافی اروین دیوید یالوم

بیوگرافی اروین دیوید یالوم

بیوگرافی اروین دیوید یالوم  IRVIN DAVID YALOM  در سیزدهم ژوئن سال 1931 در واشنگتن دی.سی. ایالات متحده آمریکا متولد. دکتر اروین د. یالوم استاد روانپزشکی دانشگاه استنفورد، گروه درمانگر و روان درمانگر اگزیستانسیال است.

یالوم در سال 1952 وارد دانشکده پزشکی جورج واشنگتن و دکترای خود از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون در سال 1956 دریافت کرد. طی چند سال بعد، کارآموزی خود را در بیمارستان کوه سینا، محل اقامت وی ​​دربیمارستان جان هاپکینز،و در ارتش خدمت کرد . درسال 1962 یالوم به عنوان مدرس دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد مشغول به کار شد و او در نهایت به سمت استاد روانپزشکی در سال 1973 کار کرد. یالوم در سال 1994 پس از استنفورد بازنشسته شد.

یالوم کار ادبی خود را در سال 1970 با انتشار نظریه و تمرین گروه روان درمانی آغاز کرد. از زمان انتشار آن، به عنوان یک کتاب در سراسر جهان استفاده شده است. یالوم کتاب های زیادی را از جمله کتاب های درسی، غیر داستانی و داستان های خود منتشر کرده است. یالوم در سال 1989، پرفروش ترین کتاب، فرمانروای عشق و دیگر داستان های روان درمانی، دیدگاه بالینی و انسانی کمتری را در ده مورد، مورد ارائه قرار داد. در سال 1992، یالوم اولین رمان خود را، هنگامی که نیچه پریده: رمان وسوسه ای که مدال طلا را به دست آورد، منتشر کرد. بسیاری از کتابهای داستان یالوم شامل موضوعاتی از فلسفه و روانشناسی وجودی هستند.یالوم با جایزه صندوق بنیاد در سال 1976 و جایزه اسکار پفیستر در سال 2001 از انجمن روانپزشکی آمریکا اهدا شد. جهت اطلاعات بیشتر به https://www.yalom.com/ مراجعه نمائید

معرفی کتاب های اروین د . یالوم

  • کتاب درمان شو پنهاور : در این رمان به معرفی اندیشه های پیچیده ی فلسفی و توصیف فنون روان درمانی و گروه درمانی می پردازد.
  • کتاب وقتی نیچه گریست : در این رمان جذاب، دو مرد برجسته و اسرار آمیز تاریخ، تا ژرفای وسواس های خویش پیش می روند و در این راه، به نیروی رهایی بخش دوستی دست می یابند.
  • کتاب مامان و معنی زندگی : مامان و معنی زندگی با نگاهی گذار، به غایت ارزشمند و کم وبیش ممنوع به درون قلب و ذهن درمانگر، توانایی های منحصر به فرد هر رابطه ی انسانی را روشن میکند.
  • کتاب دروغ گویی روی مبل: کتاب دروغ گویی روی مبل ،این رمان جذاب،قبل از این که تجربیات یالوم در روانکاوی باشد،یک رمان است.رمانی کامل با همه ی جدال ها و کشش های انسانی.
  • کتاب انسان موجودی یک روزه : كتاب انسان موجودی يكروزه شامل ‌ده داستان كوتاه از تجربه‌های اين روانكاو و روانپزشك اگزيستانسياليست است كه به زباني شيوا، اين مجموعه را به منبعی معتبر برای درمانگرانن در حال تعليم و رمانی گيرا و آموزنده برای عموم تبديل می كند.
  • کتاب مسئله ی اسپینوزا : این کتاب روایتی جذاب،پرکشش و مسحور کننده از زندگی این فیلسوف مشهور است.
  • کتاب دژخیم عشق :  این کتاب شامل 10 داستان روان درمانی است. داستان های این مجموعه داستان هایی گیرا و برای روان درمانگرهای جوان و سایر علاقه مندان به روان درمانی آموزنده هستند.
  • کتاب هنر درمان : در این کتاب یالوم قصه نمی گوید که سرگرم تان کند؛ درس زندگی، درمانگری و ارتباط می دهد، ولی با کلامی چنان جذاب که در غیر روان درمانگران و غیر بیماران هم وسوسه ی قدم نهادن به دنیای بیمار – درمانگر را پدید می آورد. کتاب، حاصل دانش عمیق، سال های کاربالینی، استعداد، ذکاوت و طنازی نویسنده است.

خرید کتاب

تمامی کتاب های اروین د . یالوم در فروشگاه اینترنتی جویابوک نسخه چاپی آن قابل تهیه می باشد. نظر شما در مورد کتاب های اروین دیوید یالوم چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


X